Hizmet Sözleşmesi
Alınan hizmet için uygulanan sözleşmedir. Tüm müşterilerimiz bu sözleşmeden sorumludur.
Son Güncelleme: 07.11.2022
1. Taraflar
1.1: Bu sözleşme hizmetler bölümünde belirtilen hizmetleri (Hizmetler olarak anılacaktır) sağlayan RISE Bilişim Hizmetleri ile Yeni müşteri kaydı bölümünde belirtilen detayları ile belirtilen kişi/kurum (Müşteri olarak anılacaktır) arasında RISE Bilişim'e ait olan internet adresinde faaliyet gösteren internet sitesinin (Site olarak anılacaktır) kullanımı ve bu site üzerinden satın alınacak ve bu muhasebe ve faturalandırma RISE Bilişim Hizmetleri aşagıda belirtilen madde ve koşullar ile imza altına alınmış sayılacaktır.
1.2: Taraflar ise bu sözleşmede yazılı bilgilerin doğruluğunu beyan, kabul ve taahhüt etmek zorundadırlar.
2. Konusu
2.1: İş bu sözleşme müşteri tarafından site üzerindeki işlemlerinde, siparişlerinde, gönderdiği Mesajlarında kayıt işleminde vermiş olduğu bilgiler doğrultusunda yapmaya ve yapmamaya izni olan bölümleri, siparişlerinde tercihleri uyarınca alacağı hizmetler karsılığında RISE Bilişim'e ödeyeceği ücretleri düzenleyecektir. Bu hizmet ve işlem açıklamaları asağıdaki gibidir.
2.2: Üyelik bilgileri müşteri tarafından üye olunma sırasında girilen bilgilerdir. Bu bilgiler yapılan işlemlerde baz alınacağından müşteri ve üyenin bu bilgileri hatasız eksiksiz ve doğru girdiği varsayılmaktadır.
3. Sorumluluklar
3.1: RISE Bilişim Hizmetleri, müşterinin talebi üzerine sipariş olarak ilettiği hizmetleri sağlayacaktır. Siparişin kabulü mesajı ile RISE Bilişim ilgili ücreti tahsil ettiğini kabul edip söz konusu siparişte belirtilen hizmeti vereceğini taahhüt edecektir.
3.2: Ödeme şekli, KDV farkları siparis sırasında çıkartılacak toplam miktar ile belirtilerek müşterinin aylık veya yıllık ödeme tercihlerine göre ödemesi gereken ücretler RISE Bilişim tarafından bildirilecektir. Ürünün yada ürünlerin yer aldığı satış sayfasının altında KDV Dahil ibaresi var ise, sistem KDV’yi hesaplamadan siparişi tamamlayacaktır.
3.3: Sipariş kabulü ve işlemlerin onaylanmasından sonra RISE Bilişim, müşteri siparişi detayında bulunan hizmete ilişkin kontrol panel, ftp, SQL ve e-mail kullanıcı adları ve şifrelerini müşteriye iletecek ve hizmet başlamıs olacaktır. İlgili hesapların ve şifrelerin sorumluluğu müşterinin sorumluluğunda olup bu konulardan doğabilecek zarar ve ziyandan müşteri sorumlu olacaktır.
3.4: Müşteri, aldığı hizmet dâhilinde RISE Bilişim tarafından aldığı beyan ve uyarılara uyacağını taahhüt eder. Müşteri, hosting hesabından faydalanırken RISE Bilişim tarafından yayınlanan her türlü ihtar ya da bildirime uymayı beyan, kabul ve taahhüt eder. Müşteri, almış olduğu bulundurma hizmetinde kendisine ücretsiz ve sınırsız olarak verilen hizmetleri yine ücretli ya da ücretsiz ve/veya sınırlı ya da sınırsız olarak üçüncü kişilere dağıtamaz, satamaz.
3.5: Müşteri, hizmet süresince firma adını kötüleyici, lekeleyici ve/veya aşağılayıcı bir davranışta veya firma yetkililerine yönelik hakaret içerikli mesaj/ses iletilir ise RISE Bilişim hizmetini sonlandırma hakkını saklı tutar.
3.6: Müşteri, hizmeti dâhilinde barındırdığı tüm dosya, doküman ve programlardan, web sitesi ve mail hizmetleri ile kullanacağı ve faydalanacağı tüm işlemlerden kendisi sorumlu oldugunu, söz konusu veri, bilgi ve beyanların yasalara aykırılığından doğabilecek tüm hukuki ve cezai sorumluluğu kendisi karşılamayı kabul ve taahhüt eder. İş bu konuda doğabilecek sorunlardan RISE Bilişim'e herhangi bir kusur iletilemez. RISE Bilişim, sayfaları gönderilmeden önce gözden geçirmez, doğrulamaz, ciro etmez veya kullanıcı tarafından yapılmış sayfalar için herhangi bir şekilde bir sorumluluk almaz. RISE, kullanıcı hesaplarını bu ana hatları ihlal ettigi için veya baska bir sebeple veya RISE’in kendi veya kullanıcılarından herhangi birinin isine zararlı olduguna inandıgı için fesih edebilir. RISE hukuka aykırılık teskil eden filleri ve eylemleri ögrendiginden itibaren müsteriye haber vermeden silmek hakkına sahiptir.
3.7: RISE Bilişim yazılımsal veya donanımsal arızalardan kaynaklanan veri kayıplarından ve/veya sunucu erişiminin engellenmesi sebebiyle oluşan doğrudan veya dolaylı her türlü maddi/manevi zarardan sorumlu tutulamaz. Veri güvenliği ve yedekliliği tamamen müşteriye aittir.
3.8: Müşteri, firmayı karalama, olumsuz eleştirme, internet ortamında ya da başka platformda bu tarz kampanyalar düzenlenmesi takdirde hesap sorgusuz ve sualsiz sunuculardan silinerek, firmamız hiçbir sorumluluk kabul etmeyecektir.
3.9: Müşteri, aldığı hizmetin faturasını adresine istedigi zaman kargo ücretini kendisi ödemekle yükümlüdür, eğer kargo ücretini ödemeyip kargoyu geri çevirir ise kargo ücreti müşterinin panelinde fatura olarak yansıtılır. Eğer müşteri yansıtiılan faturayı ödememekte ısrar ederse fatura içeriğindeki ürün ve hizmetler fatura ödenene kadar bloke edilir.
3.10: Müşteri, siparişini verdiği hizmetin ödemesini yaptıktan sonra en geç 48 saat içerisinde hizmetini teslim alacaktır. Eğer bu süre içerisinde hizmetini teslim alamaz ise, talep ederse ödemesini geri talep edebilecektir.
4. Süre
4.1: İş bu sözleşme sipariş ve ödeme işlemlerinin internet ortamından RISE Bilişim'e iletilmesi ile birlikte tarafların belirtilen hak ve yükümlülükleri başlar.
44.2: Sözleşme süresi müşterinin ilgili hizmet için sipariş sırasında seçmis olduğu ödeme periyodu kadardır.
4.3: Taraflar sözleşmenin sona ermesinden 10 iş günü öncesine kadar sözleşmenin süre sonunda sona ereceğini ihtar etmemişler ise sözlesme aynı şart ve hükümler ile önceki sözleşme süresi kadar uzar. (ücret hususunda meydana gelen degişiklikler saklıdır.)
5. Ücret
5.1: İş bu sözleşmede belirtilen hizmetler karşılığı olarak ödenecek ücret sipariş işlemi sırasında belirtilen miktar kadardır. Belirtilen ücretlere KDV dâhil değil ise sonradan dahil ederek hesaplanır ve müşteriye gösterilerek tahsilat gerçeklesir.
5.2: RISE Bilişim önceden haber vermeksizin fiyatlar ve tarifeler üzerinde ileriye dönük olarak değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Müşteri ise bu değişiklikler konusunda şimdiden olusabilecek değişiklikleri kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.3: Ücret eğer döviz kuru cinsinden verilmiş ise döviz kuru RISE Bilişim'in kendi insiyatifine bağlı olarak alınmış ortalama/yaklaşık kur değerleridir.
5.4: Ücret fatura kesim tarihinden itibaren 5. iş günü sonuna kadar sipariş işlemi sırasında kredi kartı ile ödeme talimatı var ise kredi kartı hesabından, kredi kartı ile ödeme talimatı yok ise müşteri iletişim adresinde belirtilen banka hesap numaralarına veya RISE Bilişim'e elden ödemekle yükümlüdür.
5.5: Ödemenin gecikmesi durumunda RISE Bilişim kur farkı faturası kesme hakkını saklı tutar.
5.6: RISE Bilişim müşteri ödeme işlemini tamamlayıncaya kadar ilgili hizmeti kapatma, açma hakkını saklı tutar.
6. Askıya Alınma
6.1: Ödeme konusunda problem yaşanması, kredi kartı ile ödeme talimatı olan müşterilerde karşılık sorunları veya hüküm ve yükümlülükler ile ilgili maddelerden dolayı RISE Bilişim, müşteriye verilen hizmetlerin tümünü, e-mail, web, ftp hesaplarının tamamını durdurma hakkını saklı tutar.
6.2: Kullanım ile alakalı herhangi bir şekilde RISE Bilişim Hizmetleri'ne herhangi bir zarar verebilecek durumda hizmetin askıya alınma durumu RISE Bilişim'in insiyatifine bağlı olup yapılacak hiçbir işlemde sorumlu tutulamamaktadır.
7. Fesih
7.1: Müşteri ise bu sözleşmenin herhangi bir maddesine aykırı davranarak sorumluluklarını ve taahhütlerini yerine getirmediği takdirde yada iş bu sözleşmenin ön yüzünde beyan ettigi bilgilerin doğru olmadığının tespiti halinde,yukarıda belirtilen sözleşmeyi askıya alma halinin 3 saatten fazla devam etmesi halinde, RISE Bilişim hiç bir ihtar ve ihbara gerek kalmaksızın sözleşmeyi tek taraflı olarak fesih etme hakkına sahiptir. Bu şekilde gerçekleşecek fesih sonrasında müşteri; kalan süreye bakılmaksızın ödemiş oldugu son sözleşme ücretini geri isteyemeyeceğini, fesih tarihinde yürürlükte olan emsal sözleşme bedelinin 5 katı ticari cezai tazminat ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.
7.2: Müşteri hiç bir gerekçe göstermeksizin sözleşme normal süre ile sona ermeden 10 gün önce yazılı olarak ihtar etmek şartı ile iş bu sözleşmeyi süresi sonunda fesih etme hakkına sahiptir. Sözleşmenin sona erme süresinden önce müşteri tarafından fesih edilmesi halinde sözleşme sonuna kadar ödenecek olan ücretlerin 1/2 sini defaten ve peşin olarak ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.
8. İletisim ve Bilgi Adresleri
8.1: Taraflar konusu sözleşmeden kaynaklanan her türlü tebligat için taraflar sipariş adresinde belirtilen posta adreslerini yasal ikametgâh olarak kabul, beyan ve taahhüt etmişlerdir.
8.2: Bu adreslere yapılan her türlü tebligat tarafların eline ulaşmasa bile tebliğ edilmiş kabul edilecektir. İş bu adreslere ait degişiklikler diğer tarafa yazılı olarak bildirilmedikçe eski adresler geçerli olacaktır.
8.3: RISE Bilişim sözleşme süresi içinde müşteri'nin beyan ettiği elektronik posta adresine mesaj, bilgi, yazı, ihtar, ödeme bildirimi, hesap hareket çizelgesi,hesap ekstresi gönderebilir. Müşteri söz konusu elektronik iletilerin alınmadığı yada kendisine ulaşmadıgı iddiasında bulunamayacağı gibi, söz konusu iletilerin gönderildikleri tarihten 1 gün sonra yasal anlamda tebliğ etmiş sayılacağını beyan, kabul ve taahhüt eder.
9. Ücretin Ödenmesinde Tereddüte Düsülmesi
9.1: Müşteri, aldığı hizmetlere karşılık başvuru tarihini takip eden 7 gün içinde ödeme gerçekleştirmediği takdirde temerrüde düşmüş sayılır. Bu durumda RISE Bilişim kur farkı faturası kesebileceği gibi dilerse fatura tarihinden itibaren aylık %25 gecikme faizi talep edebilir. Müşteri bu gecikme faizi ve kur farkı faturasını ödemeyi beyan ve kabul eder.
9.2: Müşteri, iş bu sözleşmeden doğan her tür alacak için RISE Bilişim!in dava yada icra takibi açması halinde de aylık %25 gecikme faizi, bakiye borç miktarının %50'si kadar cezai şart, %10'u Avukatlık Ücreti ve diğer tüm yasal giderleri ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.
9.3: Müşteri, iş bu sözleşmeden doğan alacaklarının tahsili için yasal mercilere İhtiyati Haciz ve İhtiyati Tedbir için başvurması halinde RISE Bilişim'in teminatsız İhtiyati Haciz ve İhtiyati Tedbir kararı almaya yetkili olduğunu ancak buna rağmen Mahkemelerce teminat istendiğinde, Bankalardan alınacak teminat mektuplarından doğacak komisyon ve her türlü ücretin kendileri tarafından ödeneceğini ve bu konulara hiçbir itirazda bulunmayacağını beyan, kabul ve taahhüt eder.
9.4: Alınan hizmete ilişkin ödemenin, ödeme zamanında yapılmadığı takdirde, RISE Bilişim'in bu hizmeti bilgi vermeksizin durdurma hakkında sahip olduğu gibi; son ödeme tarihinden 3 saat süre içinde ücretin ödenmediği durumlarda hizmetin komple geri dönüşümsüz olarak silme hakkına da sahipliği mevcuttur. Bu uygulamaya tabi tutulmuş müşteriler yedek ve hizmetin açımı gibi taleplerde bulunmamayı kabul ederler.
10. Geri İade Koşulları
10.1: RISE Bilişim'nın kabul gördüğü geri iade isteklerinden, müşteri iade faturası kesemiyor ise KDV oranı kadar kesinti yapar ve banka havale/eft ücretini kestikten sonra kalan ücreti iade eder.
10.2: Müşteri; sistem üzerine yüklediği kredi yada uzatmak maksadıyla yaptığı sonraki ay/yıl ödemelerini geri iade talep edemez.
10.3: Yalnızca Türkiye lokasyon üzerinden sunulan Hosting hizmetleri için 48 saat (2 gün) iade süresi verilir. Bu süre içinde iade alınır bu süre sonrası iade talepleri kabul edilmez.
10.4: Müşteri; alan adı, sunucu, yazılım, lisans ve diğer hizmetlerde geri iade talep edemez.
10.5: Geri iade isteği yapıldığı takdirde, RISE Bilişim bu isteği en erken 5 gün en geç 1 ay içerisinde gerçekleştirme hakkını, şirketin o anki kararına bağlı olarak saklı tutar.
10.6: Kampanyalı hiçbir üründe kesinlikle geri iade yapılmamaktadır.
10.7: Yapılan kampanyalar sonucunda firmamız kampanyayı durdurma, değiştirme, fiyat değişikliği yapma hakkını müşteriye bildirmeksizin gerçekleştirme durumunu saklı tutar.
11. Arıza Durumları
11.1: Sunucular elektronik olarak çalışan cihazlar olduğundan dolayı gerekli ve optimal şartlar ne kadar sağlanırsa da arıza yapma riskleri bulunmaktadır. Arızalanan sunucuların yedek parça temini verimerkezi tarafından yapılmaktadır.
11.2: Sunucu da çıkan arızalı parçaları ve yedek parçaları temin süresinden doğacak zararlardan firmamız sorumlu degildir. Hizmet alan şahıs bu süre zarfında firmadan hiçbir hak talep edemez. Yeni parçanın ve arızalı parçanın kendisine temin edilene kadar beklemek zorundadır.
11.3: Raid konfigürasyonundan kaynaklı hatalardan kurtarılamaz veri konumuna düşen diskler için kurtarma işlemi yapılamamaktadır. Bu durumda raid yeniden kurularak yedekleriniz varsa yedekleriniz yüklenir. Raid konfigürasyonu ve yazılımsal hatalardan firmamız sorumlu değildir.
11.4: Sunucu hizmetleriyle verilen managed hizmetlerde yapılan hatalarda firmamız yaşadığınız veri kaybı veya yaşadığınız zararlanda mesuliyet kabul etmemektedir.
11.5: Sunucu hizmetlerinde yapılacak verimerkezi veya IP değişikliklerinde sunucuların kapalı duruma gelmesinden firmamız sorumlu tutulamaz. Taşımalarda cihazların aktif hale gelme süresi en az 2, en fazla 5 iş günüdür.
12. Yetkili Mahkeme ve İcra Daireleri
12.1: İş bu sözleşme bununla birlikte 16 madde ve alt baslıklardan ibaret olup, taraflarca okunup anlaşılarak imza altına alınmıstır. (İmza altına alınma. Siparişin internet ortamında RISE Bilişim'e gönderilmesi ile gerçekleşmiş kabul edilir). RISE Bilişim gerek gördüğü takdirde yeni maddeler ve/veya alt başlıklar ekleyebilir, çıkartabilir ya da maddeler üzerinde değişiklik yapabilir. Müsteri bu degisiklikleri önceden kabul ettigini beyan ve taahhüt eder.
12.2: Yıllık hizmet alan müşterilerimizin Yıl içerisinde ki enflasyon oranındaki değişiklikler nedeniyle ek fatura çıkartılabilmektedir.
12.3: İş bu sözleşmenin uygulanması sırasında doğacak her türlü uyuşmazlıkların Çözümünde Karabük Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.
13. RISE Bilişim Hizmetleri
13.1 RISE Bilişim Hizmetlerinde verilen sunucu özellikleri ortalamaya yeterli olacak şekilde müşterinin kendi kararınca verilmiş özelliklerdir, yetersiz kalması vb. durumlarda RISE Bilişim'in insiyatifine bağlı olarak ek ücret karşılığında sunucu özelliklerinde yükseltim sağlanabilir.